Alla inlägg under november 2010

Av friskareochstarkare - 25 november 2010 15:45

Är så trött hela tiden, orkar verkligen inte göra nånting... Tanken va ju att detta skulle bli min träningsdagbok, men träningen blir inte av. Går upp 04.45 varje dag och somnar runt 20.30-21.00 nästan jämt... Är hemma runt halv fyra varje dag, o innan ja ska sova måste ja göra massa grejer: laga mat, fixa skolarbeten o vfu-saker. Längtar till skolan börjar igen så man kan komma igång med träningen o allt igen! En vecka kvar...



Idag tänkte ja tvinga mej iväg på spinning vid 19.00.   




Om jag orkar...




Ska laga mat nu, o sen vila en stund innan. Ska köra till Landvetter imorgon kväll oxå, så det är bäst ja vilar ordentligt nu så jag orkar med att köra!


 Hej!

Av friskareochstarkare - 16 november 2010 18:15

Missade tentajäveln med 2%. Inte så oväntat med tanke på att ja pluggade typ en dag... Men tråkigt ändå. Får vänta ända tills januari för att göra den igen... Hur jävla värdelös kan bli? Åh, blir så trött på mej själv.


Va hos farbror doktorn idag - som va en tjej, för min mage. Har ju haft rätt mkt problem med den, jag blir illamående, känner yrsel o kräks... Sjukt jobbigt när man sitter i skolan på föreläsning eller idag som på bussen... Så ja fick hoppa av bussen o åka hem igen... Som "tur" va hade vi inte hunnit lämna stan.

Hur som helst - läkaren va otroligt duktig o tog mina problem på allvar. Hon gjorde en grundlig undersökning, pratade med en kollega om mej o tog sej verkligen tid till att lyssna på mej. Ska få en remiss till sjukhuset, som förhoppningsvis hittar felet.


Är så otroligt trött på att alltid må dåligt, o alltid ha något problem.

Varför kan jag inte bara få må bra??


Nu är det dags för matlagning, o skala potatis - som kan vara det tråkigaste som finns!


Hej!

Av friskareochstarkare - 15 november 2010 17:00

En liten flicka såg dagens ljus i lördags, Freddes bror o hans fru fick barn igen! Antagligen blir det en Wilma. =) Såå fint namn! O med detta blir ja "faster", eller tant om man så vill... =)


Hoppas att jag får hälsa på dem i veckan, eftersom Fredde åker på fredag så skulle det va kul att träffa henne innan dess!!


Idag har jag haft en så tråkig dag på praktiken! Det va studiedag, alltså va det bara fritids - o jättefå barn. Jag höll i några lekar på idrotten, o resten av dagen satt ja bara o gjorde ingenting. Jättetråkigt när det är såna dagar! Tycker att man borde låta några gå hem när det är så lite att göra...


Nu ska ja snart åka o handla inför veckan. Tycker det är så svårt att komma på olika maträtter för varje dag, som fortfarande är gott när man värmer i micro. Förslag??


Hej!

Av friskareochstarkare - 13 november 2010 11:00

Omtentan är avklarad, o förhoppningsvis klarade jag den... Kändes sådär, men man kan ju alltid hoppas!


Idag ska jag åka o hälsa på min mormor - vilket sker alldeles för sällan. =( Ska även till morfars grav och tända lite ljus...


Ikväll när jag kommer hem så hoppas jag att min sambo har fixat lite god mat till mej/oss. Älsklingsmaten är pitabröd, stekt kyckling, grönsaker o tzatziki! Hade jag kunnat så hade jag nog ätit tzatziki varje dag! Jag   tzatziki! Men min sambo är inte lika förtjust i det så han lagar nog tacos... =)


Ingen träning idag heller, kanske en promenad hos mormor. Har handlat Enchinagard o Berocca Boost idag så nästa vecka hoppas jag att ja kan köra på stenhårt igen!!  


Nu ska ja väcka min lillasyster som sov över hos oss inatt - antagligen är hon riktigt bakfull... =)


Ha det bra!

Av friskareochstarkare - 12 november 2010 17:00

Med ont i halsen ska man inte träna sägs det, o eftersom mitt onda precis har kommit så väntar ja lite till. Lite promenader blir det ibland, men det är allt.


Så tråkigt att man känner att en förkylning är på väg när jag var så taggad innan! Jag var verkligen beredd att köra stenhårt, men ja vågar inte chansa o bli jättesjuk!


Idag har varit min första vecka på praktiken o det har funkat rätt bra. Det är även det en anledning till att ja inte tränat (innan ja fick mitt halsonda). Jag är så sjukt trött när jag kommer hem, så jag orkar verkligen inte engagera mej i nåt. Det är knappt att jag gör mat, o nånstans måste man välja vad om är viktigast. Mat - såklart!!   


Ikväll ska jag plugga till en omtenta som jag har imorgon, tänkte ta en liten powernap nu innan, så jag orkar hålla mej fokuserad...


Men hur håller man sej fokuserad och pluggar på nåt som man verkligen tycker är tråkigt?? Jag kan inte! Måste tycka det är kul för att det ska gå bra...


Jaja, en RedBull sen kanske livar upp det. Tänkte gå o inhandla mej lite Enchinagard också, o hämta mina kläder från H&M som kom idag.   Så lite trevligt blir det!


Min älskling är på A.W idag, så det blir lugnt o skönt här ikväll... Känns som om ja behöver lugn o ro idag efter en vecka med skrikande och bråkande barn! Ha ha!


Jaja, trevlig helg!

Av friskareochstarkare - 7 november 2010 09:04

Nu ska jag till gymmet för att köra ett helkroppspass och en stund cross. Förhoppningsvis är ja själv, o då går det mycket, mycket snabbare att träna...


Igår blev det 40 min cross o 333 kcal förbrända om man ska tro maskinen. Träningen har inte alls blivit så som ja har skrivit att den ska bli, utan det har mest blivit små promenader utan någon egentligen träning.


Onsdagens löpning funkade rätt bra. Sprang hela rundan (2,1 km) o för mej som alltid haft urusel konditon blev ja rätt nöjd. Samtidigt som det känns surt när ja sprang 4,7 km i somras utan att den rundan va hysteriskt jobbig. Fast kondiotionen kommer väl tillbaka rätt snabbt hoppas jag. Det var även en mardröm att stå på crossen i 40 min igår... Trodde ja skulle dö typ. =)


Nu ska jag bege mej... Senare idag ska jag o min älskling åka o kolla på hus!!   



Av friskareochstarkare - 4 november 2010 07:29

Nu har ja ätit min gröt, o väntar bara på att en speciell hemsida ska "öppna" så att jag kan hämta upp min vän så ska vi ut och springa. Jag har inte tränat löpning på hur länge som helst, så det kommer bli väldigt intressant!


Det blir en 3,3 km runda idag, så lite ändringar har det blivit.


Ikväll ska jag o min sambo till min bästa vän o hennes sambo o kolla på hockey. =)


Orkar inte ta tag i att skriva upp vad jag äter, jag har min bok till det o det får räcka  så länge....


För övrigt - ja hade en examination i skolan igår, som gick jättebra! Är så nöjd över mej och min grupp! =)




Av friskareochstarkare - 2 november 2010 09:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards