Alla inlägg under december 2010

Av friskareochstarkare - 31 december 2010 09:30

Många skriver om nyårslöften, att det är dåligt att man börjar året med något som man ändå inte kommer att kunna hålla och menar att man ska äta sunt och träna hela året, göra det till en vana.


Andra skriver att; imorgon - då ska jag börja träna, äta nyttigt och leva ett hälsosamt liv. Imorgon är första dagen på resten av mitt liv...


För mig är det en blandning kan man säga. Jag tränar och äter relativt hälsosamt hela året (jul är verkligen ett undantag) och tänker på min hälsa. Den andra januari kör jag en kickstart med både mat och träning. Den första januari (imorgon, nyårsdagen) kommer jag ändå vara bakis så det är ingen idé att börja då.


Jag anser att man ska tänka på sin hälsa hela tiden, för sig själv är ju faktiskt det viktigaste man har - och varför inte ta hand om den personen på bästa sätt?!


För den helt otränade är det kanske helt orealistiskt attt sätta upp mål som att springa tre dagar i veckan, gymma fyra och simma två. Den som aldrig tränat innan kanske först o främst ska tänka på att börja gå en gång om dagen och tänka på kosten, utesluta godis osv?


För min och min sambos del är det iaf. lite strängare (strängre?).

Vi skär ner på allt godis, läsk, kakor - you name it.

Träningen har vi inte lagt upp riktigt än, jag har mitt schema klart, men vi ska försöka få varandras att matcha så man kan träna tillsammans. Kosten har jag klar sen innan, då jag fått kostrådgivning hos en P.T


Har ett mål, som egentligen inte är jättehögt, men det målet kommer höjas med tiden...


Det skriver jag mer om imorgon, nu är det nämligen dags för frukost och fixa det sista tills ikväll.


GOTT NYTT ÅR!!

Av friskareochstarkare - 22 december 2010 20:23

Utmaning nummer sex blev idag istället - BodyStep. Det va rätt svårt, särskilt som jag aldrig någonsin gått på ett sånt pass innan. Fick lite beröm av instruktören, är alltid kul att höra!   


Skulle ju gått på BodyCombat igår, men när ja va på väg till gymmet så ramlade jag på grund av all jävla snö och framför allt is! Så ja kunde inte gå i samma tempo som ja brukar vilket resulterade i en försening, och man får inte komma ens tre minuter för sent, så jag blev inte insläppt!! Var så förbannad då, vad hade det gjort om ja kom lite sent? Det är ju inte så att det passet va fullbokat heller! O så fick ja höra av henne ja skulle gått med att passet va lite försenat i starten så ja hade säkerligen inte missat nåt alls... Åh, blir så irriterad! De - som är ett stort gym - borde väl ändå kunna sköta sånt här bättre? O visa lite medkänsla om man man kommer försent en gång? För övrigt så när har ja varit på spinning så har det kommit in folk försent...


Indoor walking testade jag ju på i söndags, och det va faktiskt rätt kul! Dock väldigt jobbigt, dels för att passet i sej va jobbigt men också för att ventilationen inte nådde fram dit där jag stod... Konstigt!


Jaja, en summering hittills - BodyAttack o BodyBalance kommer jag absolut att fortsätta på! Spinning nån gång då och då, och kanske även BodyStep. Annars kommer träningen bli som vanligt...   


Nu ska ja slå in de sista av julklapparna, och slappa framför Tv:n.


Håller tummarna för att ja får mail av min chef imorgon så att ja kan jobba lite extra nästa vecka. Han är ju tyvärr inte den snabbaste på jorden, men han har lovat att skicka tider så... Håll tummarna!


Hej!

Av friskareochstarkare - 20 december 2010 18:01

Idag är det dags för min sjätte utmaning - i form av BodyCombat. Gick ett sånt pass för läääänge sen, så det är inte mycket jag minns av det... Ska bli spännande. Extra kul är det att jag ska gå med Jeka, alltid roligt att ha sällskap med någon.


Min dag har spenderats framför datorn, med min uppsats - är så less på det nu så jag kan kräkas... Eftersom jag har så snälla vänner, har Millis lovat att hjälpa mej lite imån. Ska bli skönt, eftersom ja vet att hon är duktig på att skriva o kanske ordbajsa en hel del, vilket antagligen kommer att krävas för att ja ska komma upp i mina sex sidor... =(


Jaja, nu är det lite "mellanmål" - sen är det dags att pulsa till gymmet!


NU KÖR VI!!

Av friskareochstarkare - 19 december 2010 10:14

Nu ska jag snart på Indoor walking för första gången... Det ska bli spännande! Kan ju tänka mej att jag kommer vara helt slut efter de 45 minutrarna - ja menar, 45 min på en crosstrainer är ju döden - o detta lär ju inte vara lättara... =)


I eftermiddag hoppas jag att min William kommer hit o hälsar på oss, saknar honom jättemycket!! Har bjudit in hans föräldrar oxå, men de är inte lika viktiga... Ha ha!


Jaha, dags att plöja sej fram igenom snön, o ta mej till gymmet.


Hej!

Av friskareochstarkare - 15 december 2010 18:03

  


Let´s Zuuuuummbaaa!!


Nu är det snart dags för mej o svärmor att dansa loss till Zumban!! Wohooo.... =)


Nu kör vi!

Av friskareochstarkare - 15 december 2010 13:15

Passet igår va sjukt bra! Det var verkligen jobbigt, men jätteroligt!! Resultatet idag är träningsvärk i rygg, mage och rumpa... =)


Ikväll ska jag gå på Zumba med svärmor - får se hur detta går...   


Idag ska ja sitta o skriva på min diskussion/reflektionsdel i vår uppsats - och det är verkligen inte lätt! Vi ska skriva sex sidor var, och jag förstår inte hur det ska kunna bli det... Har skrivit en halv typ, tycker det är jättesvårt! Sådana här grejer lär man sej tydligen i gymnasiet - men eftersom ja inte va så aktiv i gymnasiet + att vi hade urusla lärare så kan jag inte detta...


Jaja, bäst att fortsätta så man blir klar nångång! Nästa torsdag kl 12 ska det vara inne, men ja hade tänkt att ja skulle jobba lite extra nån dag nästa vecka så ja vill helst bli klar senast måndag.


Önska mej lycka till!

Av friskareochstarkare - 14 december 2010 14:45

Ikväll är det Body Balance som gäller - nya Les Mills koreografin. Får se hur detta går, ja är så sjukt stel o osmidig. Men det som är bra med att gå på sådana här pass är ju att man alltid blir bättre... =)


Mitt schema för veckan ser ut som följande

Måndag: Vila

Tisdag: Body Balance

Onsdag: Zumba

Torsdag: Styrketräning, hela kroppen

Fredag: Body Step

Lördag: Antagligen vila, annars löpning/promme

Söndag: Indoor walking


Två av passen har jag aldrig gått på, så det ska bli spännande att se hur detta blir. Alla har ju nya koreografier (tror o hoppas det även gäller Zumban, för den va inte så värst kul sist) så alla pass är ju i princip nya. =)


Kollade på Biggest Loser finalen (säsong 9, USA) igår - och jag blir så sjukt imponerad av alla!! Micheal, som vann, har ju gått ner så mycket! O Daris o Ashley har ju blivit såå snygga!! Efter att kollat på såna program undrar ja lite för mej själv varför det ska va så jäkla svårt att bli av med de få extrakilona ja vill bli av med??

Nu har jag visserligen vart dålig som fan på både kost och träning, men som i våras o i somras då ja skötte mej, det va ju fortf. något kilo som hängde kvar... Antar att det krävs mycket av mej att få bort det där.


Efter jul och nyår ska jag o min sambo lägga upp kost och träning så att det passar oss båda. Vi känner att vi har blivit lata o plufsiga båda två, så då är det dags. =)


Samtidigt är det skönt att det är jul ett tag till så man kan äta godis, dricka sin glögg o kalasa utan några större samvetskval... =)


  Ashley - hur snygg är hon inte?? Tyvärr har ja inga viktsiffror.   Michael - vinnaren säsong 9.

Daris - så snygg!!                                           

                Alla bilder från nbc.com

Av friskareochstarkare - 10 december 2010 12:00

Som jag har längtar efter denna helgen!! Det kommer bli en sån svullarhelg! =)

Ikväll ska det göras julgodis, började igår men hann inte klart allt!


Imån är det julbord! O på kvällen är det fest! Wohoo.... Ja kommer knappt ihåg när ja festade sist, så ja är riktigt taggad! Det kommer en hel del folk hit, o alla har med sej hembakat julgodis o glögg osv - så det kommer bli kanon!


Ett Quiz har jag gjort oxå, får se om det blir bra - isåfall blir även en tävling imån...


Trevlig Helg på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards