Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Nyårslöften - bra eller dåligt??

Av friskareochstarkare - 31 december 2010 09:30

Många skriver om nyårslöften, att det är dåligt att man börjar året med något som man ändå inte kommer att kunna hålla och menar att man ska äta sunt och träna hela året, göra det till en vana.


Andra skriver att; imorgon - då ska jag börja träna, äta nyttigt och leva ett hälsosamt liv. Imorgon är första dagen på resten av mitt liv...


För mig är det en blandning kan man säga. Jag tränar och äter relativt hälsosamt hela året (jul är verkligen ett undantag) och tänker på min hälsa. Den andra januari kör jag en kickstart med både mat och träning. Den första januari (imorgon, nyårsdagen) kommer jag ändå vara bakis så det är ingen idé att börja då.


Jag anser att man ska tänka på sin hälsa hela tiden, för sig själv är ju faktiskt det viktigaste man har - och varför inte ta hand om den personen på bästa sätt?!


För den helt otränade är det kanske helt orealistiskt attt sätta upp mål som att springa tre dagar i veckan, gymma fyra och simma två. Den som aldrig tränat innan kanske först o främst ska tänka på att börja gå en gång om dagen och tänka på kosten, utesluta godis osv?


För min och min sambos del är det iaf. lite strängare (strängre?).

Vi skär ner på allt godis, läsk, kakor - you name it.

Träningen har vi inte lagt upp riktigt än, jag har mitt schema klart, men vi ska försöka få varandras att matcha så man kan träna tillsammans. Kosten har jag klar sen innan, då jag fått kostrådgivning hos en P.T


Har ett mål, som egentligen inte är jättehögt, men det målet kommer höjas med tiden...


Det skriver jag mer om imorgon, nu är det nämligen dags för frukost och fixa det sista tills ikväll.


GOTT NYTT ÅR!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av friskareochstarkare - 30 mars 2012 19:59

Har träningsvärk för första gången på hur länge som helst, fick till ett riktigt grymt pass igår! Skönt som fan!   Tänkte ge mej på att jogga lite nån dag i helgen, antagligen söndag...   Resten av helgen är nästintill oplanerad, och kommer s...

Av friskareochstarkare - 21 mars 2012 20:20

Okej, jag mår inte så bra. Jag ger upp lite för varje dag som går...   Jag har hittat massa motton, och meningar som jag har skrivit ut. Dessa ska jag sätta upp där jag ser de varje dag för att muntra upp mej själv. Innan hade jag någon som peppa...

Av friskareochstarkare - 19 mars 2012 18:41

Gör scheman, för träning och kondition.   Gör listor, för mina mål och annat.   Letar recept, för kommande matsedlar.   Kan jag inte träna än, så kan jag iaf. planera min träning.   Måste försöka tagga till lite med livet. Ingen bryr ...

Av friskareochstarkare - 18 mars 2012 14:02

Summering av veckan:   Söndag-Måndag: Ont i halsen, huvudvärk. Tisdag-Torsdag: Ont överallt - influensaliknande Torsdag: Sprutan och senare förkylning Fredag-Nu: Förkyld som bara den... Nysningar och täppt!   Underbart!   Kan inte t...

Av friskareochstarkare - 16 mars 2012 09:28

Igår tog jag kortisonsprutan i höften - och den var INTE bekväm! Den gjorde inte så ont som jag trodde - jag trodde ju i princip att jag skulle dö... Men ont gjorde det, sjukt ont! Efteråt var jag helt bortdomnad, eftersom han la in bedövning i också...

Ovido - Quiz & Flashcards