Alla inlägg under mars 2011

Av friskareochstarkare - 29 mars 2011 10:50

Igår var jag o min sambo på BodyPump, och den nya releasen (77) var inte alls lika rolig som förra. Kan ju ändra mej när jag har kört denna ett tag... Instruktören har jag lite svårt för,  då är det bättre på onsdagar - då hon som håller i det då förklarar, förbereder och pushar mycket bättre.


   

Har ändå lite träningsvärk efter igår, men inte alls lika mycket som det brukar vara. Det kan ju bero på att jag inte tog ut mej helt igår, det är ju lite svårt att göra det när man inte vet hur passet ser ut. På onsdag ska jag gå på passet igen och då kan ja säkert lägga på lite mer vikter...     Idag blir det ingen träning alls, måste få klart det sista på min hemtenta och plugga till salstentan. Ja, dags att fortsätta... =(



Av friskareochstarkare - 26 mars 2011 10:53

Igår var det en dryg timmas kroppsbehandling, skrub, massage, huvudmassage och massa annat bra - TOPPENSKÖNT!! Efter det åkte jag o Millis o shoppade, käkade lunch (JackDaniels stek med världens godaste bearnasisesås o tillbehör). På kvällen träffade vi några stycken på ett mysigt ställe och käkade och drack lite... En sen A.W helt enkelt. Hade en jättebra dag igår!   


Idag ska vi på 30års kalas - överraskningsfest - ska bli himla trevligt!

Ikväll hoppas jag att jag kommer iväg till gymmet så att jag får förbränna lite, får se hur länge kalaset varar. Har känslan av att jag har gått upp i vikt, känner mej plufsig och lönnfet. Mätte mej idag för att kolla hur mycket jag har ändrats, men ingenting faktiskt... Konstigt! Varför känner jag mej otränad och tjock? Sitter det bara i mitt huvud eller är det fakta? Usch - tycker inte om att ha denna känslan. Inga kläder passar och man blir så nere när det är så här...


Funderar på att helt strypa kolhydratintaget helt efter 15.00 alla dagar, dra in på lördagsgodiset för att få en liten skjuts... Tränar jag då på f.m så är det lugnt med kolisarna. Ja, så får det bli! Blir med andra ord ändringar i matlistan från och med nästa vecka... Tips på kolhydratfattig mat + mellanmål?


Av friskareochstarkare - 24 mars 2011 13:06

BodyPump 60 min igår, vilket känns skönt i nästan hela kroppen idag - främst rygg och armar.    Idag blev det 40 min crosstrainer = 400 förbrända kalorier. Boken hängde med även idag, tiden går verkligen så snabbt när man läser samtidigt - testa det!!


Imorgon ska jag på en dryg timmas kroppsbehandling, ska bli så skönt! Massage och skrub står på schemat, så beroende på hur jag känner mej efter det bestämmer jag om det blir träning eller inte...


Nu - hemtenta.


För övrigt så hade jag motvind idag igen när jag cyklade hem från gymmet...

Av friskareochstarkare - 22 mars 2011 13:48

Det nya är att stå på crosstrainer och läsa en bok samtidigt! Effektivt och tiden går jättesnabbt! 40 min på crosstrainer idag flög iväg... Skönt! Har en speciell bok som jag bara läser på gymmet och eftersom boken är bra så längtar jag liksom tillbaka...   


Tränade även mage, rygg och några övningar på vibrationsplattan. Vet dock inte om det gör så mycket extra, men det är sjukt jobbigt iallafall!


Cyklade fram och tillbaka till gymmet idag, och jag lyckas alltid ha motvind på hemvägen. Då är jag ju redan trött så det hade varit schyst av vädret om det hade varit medvind... =)


Imorgon är det BodyPump som gäller - skönt!

Av friskareochstarkare - 21 mars 2011 18:18

Jag vet, uppdaterar alldeles för sällan. Har tyvärr inget att skriva. Har inte tränat sedan i fredag och innan dess var det två veckor sen. Jag känner att jag sakta men säkert börjar krypa in i bekvämlighetszonen igen. Det är skönt att ligga i soffan och inte göra nåt alls. Är fortfarande förkyld, men inte ont i halsen på dagarna. Det är bara på morgonen som jag inte kan prata typ...


Min vanliga löprunda är det fortfarande 40cm snö på, så den funkar inte. Och jag vill springa! Och jag springer inte inne stan - får så ont i knäna då... =(


Tackade faktiskt nej när min sambo skulle ner till gymmet idag - det säger väl en del om hur laaaat jag blivit! Fy fan!


Imorgon ska jag banne mej ner till gymmet, kan inte sitta här och bli tjock...

Nu blev jag lite irriterad för att jag har dålig självdisciplin. Den som varit så sjukt bra!


Imorgon kör vi igen.

Av friskareochstarkare - 18 mars 2011 07:57

... idag ska jag äntligen ta mej ner till gymmet! Min syster ska provträna där en sista gång innan hon bestämmer sej vart hon ska köpa årskort.


För min del kommer det bli väldigt lugnt, är fortfarande förkyld. Dock har jag inte ont i halsen och då känns det som om det är okej att träna lite. Jag ska köra lite basövningar och ändå jobba igenom hela kroppen. Känner mej helt förslappad när jag inte tränat på så länge... Känslan av att vara tjock o plufsig kommer väldigt snabbt när man har uppehåll - iallafall för mej.


Ska lägga upp ett träningsprogram till syster idag, så hon får känna på så många olika övningar som möjligt. Dags att sätta igång om jag ska hinna med allt som ska göras innan...


Först - dags för frukost.


Av friskareochstarkare - 14 mars 2011 14:13

Ja, bloggen är ju främst om träning och då ska det ju helst vara nyttiga recept som skrivs här, men tårtan jag gjorde i helgen var så underbar att jag lägger ut receptet iallafall - fast den inte är det minsta nyttig...


Choklad – moussetårta

8 bitar

200 gr sötmandel

2 dl farin socker

2 ägg

 Rivet skal av 1 apelsin

Chokladmousse:

200 gr vit blockchoklad

2 ¾ dl vispgrädde

 2 små ägg eller 1 stort

1 dl kesella

Ugn: 175 gr.

1. Finhacka mandeln. Vispa ägg och socker ljust och pösigt. Rör ner mandelhack och rivet apelsinskal.

2. Hälls meten i smord och bröad form, ca 24 cm i diameter, med löstagbar kant. Grädda i nedre delen av ugnen ca 25 minuter eller tills kakan känns torr. Låt kakan kallna.

3. Dela chokladen i mindre bitar och smält i vattenbad (vit choklad är mer känslig för värme). Vispa upp äggen och rör ner chokladen i dem under kraftig omrörning.

4. Vispa grädden. Rör ner kesella i chokladsmeten och rör till sist ner grädden.

5. Bred chokladsmeten över kakan och ställ den kallt att stelna. Tag bort formens kant och fördela bär eller frukt och myntablad på tårtan.


   Varsågoda!


Av friskareochstarkare - 14 mars 2011 13:56

Kom inte undan förkylningen, så nu ligger jag hemma i soffan och tycker synd om mej själv. Snorig och halsont är det som gäller, och jag blir så himla rastlös och seg av detta.


Har inte tränat på en vecka nu, inte alls bra. Hoppas jag blir frisk snart så jag kan komma igång igen! Men vad ska man göra? Kanske är kroppens sätt att säga att man ska dra ner på tempot lite? Har haft fullt upp, och har fullt upp med hela mitt liv. Det är sjukt mycket i skolan, så egentligen borde jag plugga istället för att slöa i soffan - men jag orkar inte. Fullt upp på helgerna och hittills har jag haft fullt upp med träningen också. För övrigt så har jag nog världens sämsta immunförsvar...


Helgen har iallafall varit kanon. I fredags gjorde jag varm smörgåstårta + vitchoklad moussetårta, i lördags gjorde jag cupcakes och massa annat gott.


Mina fina cupcakes!




Vit choklad moussetårta!


Ja, det va smaskiga saker i helgen! Igår var det dock fruktsallad som gällde, med vanilj kesella till - såå gott, o nyttigt! =)


Nu blev jag alldeles för trött för att sitta upp, så nu är det soffan som gäller igen!



Ovido - Quiz & Flashcards