Alla inlägg den 6 december 2011

Av friskareochstarkare - 6 december 2011 18:07

Nu har det blivit som så att jag har blivit sjuk, så tränade inte igår som planerat. Varken idag eller imorgon kommer det bli någon träning.


Resterande av veckans träning ser ut som följande:

Torsdag: BodyBalance 60 min

Fredag: CX Worx 30 min

Söndag: Cykling/crosstrainer


Det mesta av min träning är beroende på hur min höft är, hur det känns för dagen. Jag tänker inte lägga in någon löpning, spinning eller powerwalks i mitt träningsprogram. Det finns fortfarande ingen diagnos, ingen vet varför jag får så ont i höften eller varför det knäpper. Jag går nu på akupunktur en gång i veckan, innan har jag gått två gånger. Jag hoppas på att gå en magnetröntgen då de kan se mer på en sådan än en "vanlig" röntgen.


Det blir oftast dagliga promenader, till skolan, till affären eller till gymmet, så lite klarar jag av att gå iallafall.


Jag tänkte göra veckoschema för både mat och träning  på söndagar, då vet jag hur kommande vecka ser ut på ett ungefär. Så gjorde jag innan, när jag tränade som mest och även hade koll på matintag och det funkar bra!


Imorgon ska jag handla klart de sista julklapparna, så då blir det lite promenad också - allt extra är bra. Återkommer på torsdag om hur BodyBalancen var. Jag gick regelbundet på det tidigare, men slutade av okänd anledning? Jag tyckte iallafall att det var jättebra och mådde bra efter de passen så jag ska ge det en chans till!


Ha en bra tisdagkväll! Glöm inte Tjuvarnas Jul....    

Ovido - Quiz & Flashcards