Alla inlägg den 7 december 2011

Av friskareochstarkare - 7 december 2011 22:26

Skulle ju sluta äta godis och sött på vardagar, men denna gång kommer det inte bli lätt kan jag säga... Idag på lunchen drack jag cola - utan att ens tänka på det just då. Märkte det först när jag hävt i mig typ halva glaset att min kropp behövde socker.


Nu ikväll när jag skulle kolla på tv så går jag till köket för att hitta något sött, har haft godis hemma i princip varje dag sedan jag flyttade in (ca en månad). Valde att äta en skumtomte bara för att det är godis - och jag tycker inte ens om skumtomtar!!


Jaja, att bli såhär medveten om det är väl bra antar jag.


Nu är frågan hur jag ska göra för att bli av med det:

Ska jag sluta med allt, hela tiden, direkt och tvinga kroppen (så har jag gjort förr, o det funkar) till ett nyttigt liv?


Ska jag trappa ner successivt, få äta lite sött typ varannan dag? Sen var tredje osv.?


Eller ska jag sluta helt på vardagar och tillåta mig sött på helgerna?


Hur ska jag göra till julhelgerna?


Anledningen till att jag inte vill äta godis och "skräp" är helt enkelt att jag vill att kroppen ska må bra - och det gör den inte av massa socker. En anledning är också att jag inte vill vara beroende av något men det är jag tyvärr nu.


Så vad är det bästa tipset?!



Ovido - Quiz & Flashcards