Alla inlägg den 6 april 2011

Av friskareochstarkare - 6 april 2011 09:34

Spinning 45 min igår kändes jättebra! Det var ett bra pass, bra upplägg och bra musik! Ska fortsätta gå på hennes pass, det var verkligen jättebra! Kul med instruktörer som man klaffar med... =) Blev inget Activioband, men det var jobbigt ändå...


Antal förbrända kalorier per 30 minuter, enligt http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article12496780.ab

  • Bodybalance: 118
  • Body combat: 234
  • Body pump: 250
  • Boxpass: 234
  • Crosstrainer (medel): 218
  • Cykling: 234
  • Fotboll: 234
  • Gå lätt: 95
  • Gå tufft: 135
  • Hopprep (medel): 236
  • Jogging lätt: 201
  • Jogging medel: 300
  • Kampsport: 300
  • Kajak, paddla: 135
  • Längdskidor (medel 6-8 km/h): 254
  • Pilates: 118
  • Roddmaskin: 250
  • Simma: 283
  • Spinning: 234
  • Styrketräning: 168
  • Squash (medel): 396
  • Vattengympa: 118

Enligt denna tabell förbrände jag 351 kalorier igår på spinningen, och kommer förbränna 500 kcal idag när det är dags för Body Pump. Jag undrar hur de har räknat ut detta, beroende på längd, vikt och massa andra faktorer så förbränner man ju olika. Vad de har gått efter? Ja, lite kul är det iallafall att se...


Igår innan passet så testade jag en Celsius, smak Wildberry - den var riktigt god!! Drycken sägs förbränna mer och öka prestationsförmågan, men jag vet inte... Hur märker man det liksom? Tror det är lite psykologiskt också, man intalar sig att man orkar mer om man druckit en sån. 

 bild från www.gymgrossisten.com


Den var god, men jag mådde lite dåligt av drycken... Blev illamående typ. Min sambo som också körde spinning igår varnade mej för detta innan, han hade mått så dåligt av den att han hade fått sätta sig ner under ett pass o vila... Den kanske inte är så jättebra trots allt? Vad tycker ni? Har ni testat?


Jaja, nu är det dags för BodyPump!!

Ovido - Quiz & Flashcards