Alla inlägg den 13 april 2011

Av friskareochstarkare - 13 april 2011 20:36

Igår tränade jag med syster, blev en genomgång av hela överkroppen. Hann inte med underkroppen, så den tänkte jag träna imorgon. Träningsvärk i triceps - nästan så att jag kommer upp i denna killens klass snart.... Hö hö hö!  


 


Jag har läst ut boken jag skrev om för ett tag sen - och den var faktiskt bra! (Från godisråtta till storlek 38) Lättläst och massa bra tips! Hon vägde 86 kilo i början, o så får man följa hennes väg till 61 kg. Läs boken om du vill veta hur det går... Jag kan tänka mej att de som har en osund inställning till mat kommer tycka om den, för ibland var den igenkännande för även mej och då tycker jag ändå att jag har rätt bra inställning till mat. Ibland var det ett "Aha, just det". Så läs boken om du vill ha lite motivation, inspiration och en god lässtund!


Idag pratade jag med en bekant som har gått med i en "viktklubb" och ska gå ner rätt många kilon (vet inte hur många dock, antar att det är runt 15). Hittills har hon gått ner 9 kilo på ca 2 månader och det är ju jättebra! Idag så sa hon ungefär; nu har jag fixat dessa två grejer - fixar jag det sista på fredag också så ska jag banne mej unna mej godsaker HELA helgen...


Min fundering är då: Vill man inte fortsätta gå ner när man har flera kilon kvar? Varför ska man "unna" sig massa onyttigt en hel helg bara för att det har gått bra hittills? Visst - det klart man ska unna sig saker!! Det gör jag också, MEN - betala medlemskap på en viktklubb och köpa massa dyra tillsatser att ha i mat, fixa och köpa massa bra, nyttig mat bara för att svulla en hel helg... Känns inte det lite fel? Känns lite ovärt enligt mig! Unna dej det bästa du vet - men ta en liten bit/mängd och välj att ta det en eller två gånger under helgen!


Sen hade jag inte ens först sagt att jag hade gått ner så pass mycket för att i nästa sekund skrika ut att jag ska unna mej massa av godsaker till helgen...   Hade jag planerat att svulla hade jag aldrig sagt det i samband med stoltheten av viktnedgången.


Imorgon är det löpning och styrketräning för ben som gäller!





Ovido - Quiz & Flashcards