Alla inlägg den 16 mars 2012

Av friskareochstarkare - 16 mars 2012 09:28

Igår tog jag kortisonsprutan i höften - och den var INTE bekväm! Den gjorde inte så ont som jag trodde - jag trodde ju i princip att jag skulle dö... Men ont gjorde det, sjukt ont! Efteråt var jag helt bortdomnad, eftersom han la in bedövning i också. När bedövningen släppte igår/inatt kändes det... =(


Idag gör det fortfarande ont, men läkaren sa att jag kunde ha ont ett par dagar så det är väl helt normalt. Kan inte ta på mej skor, byxor osv utan att det gör ont som satan- men efter helgen ska det inte göra så ont.



Jag glömde fråga när jag kan börja träna igen, om det går bra så fort jag inte känner något i höften eller om jag måste vänta ett visst antal veckor. Jag fick iaf. okej att gå kortare sträckor, men just träning vet jag inte. Jag googlade lite (jag vet att det är en kass idé) och läste på många forum att man inte ska anstränga den behandlade punkten på flera veckor? Någon som vet nåt om detta??


Jaja, får väl kolla upp det under dagen.


Jag ska ta en till spruta om fyra veckor, om inte problemet helt har försvunnit då. Sjukt bra att syster följde med igår, hade aldrig fixat det annars!!


Försöker få ihop ett träningsschema, men orkar inte ta tag i det just nu... Får se om jag kan sätta mej med det i helgen!


Ja - nu ska jag börja förbereda lunchen...

Ovido - Quiz & Flashcards