Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

TRXpass = min nya favorit

Av friskareochstarkare - 20 juli 2011 19:44

Idag var jag (utan min syster) på mitt första TRX-pass, men definitivt inte det sista! Såå himla roligt och så sjukt jobbigt! TRX har jag skrivit om någon annan gång, scrolla neråt för att veta mer. Passet var på 40 minuter och uppbyggt så att man körde fyra övningar med TRXbanden, en övning med Kettlebells och den sista övningen var vanliga upphopp med en medicinboll. 30 sekunder på varje övning, sedan byte. När vi hade kört igenom alla en gång var fick en liten paus - som verkligen behövdes!!


TRXövningarna var rodd, benböj, armhävningar och magträning. Jag tyckte det verkade rätt lätt när han gick igenom allt och började fundera på om jag skulle springa en runda eller stå på crosstrainern efteråt..... HA! Orkade knappt gå och stretcha efteråt så slutkörd var jag! Och Kettlebells - betydligt jobbigare än vad jag trodde! Inte bara att det var tungt att göra övningarna, det hölls ju ett bra tempo också och en instruktör som stod och skrek på en... =)


Det var en annan instruktör som var med och körde passet, just för att hon ville testa på det. Hon heter samma sak som jag, så när instruktören som höll i det skrek hennes namn - att hon skulle köra på och inte ge upp, gav det mej en extra skjuts också. För jag hörde ju mitt namn och att han pushade mej....Fast han inte gjorde det. Ja, krångligt kanske. Förstår ni hur jag menar?


Summeringen låter som så att detta kommer jag göra fler gånger! Satsar på en gång i veckan, men det är så få platser på varje pass, så vi får se hur det blir....


Nu ska jag fixa sallad tills jobbet imorgon, sen är det en bok som lockar....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av friskareochstarkare - 30 mars 2012 19:59

Har träningsvärk för första gången på hur länge som helst, fick till ett riktigt grymt pass igår! Skönt som fan!   Tänkte ge mej på att jogga lite nån dag i helgen, antagligen söndag...   Resten av helgen är nästintill oplanerad, och kommer s...

Av friskareochstarkare - 21 mars 2012 20:20

Okej, jag mår inte så bra. Jag ger upp lite för varje dag som går...   Jag har hittat massa motton, och meningar som jag har skrivit ut. Dessa ska jag sätta upp där jag ser de varje dag för att muntra upp mej själv. Innan hade jag någon som peppa...

Av friskareochstarkare - 19 mars 2012 18:41

Gör scheman, för träning och kondition.   Gör listor, för mina mål och annat.   Letar recept, för kommande matsedlar.   Kan jag inte träna än, så kan jag iaf. planera min träning.   Måste försöka tagga till lite med livet. Ingen bryr ...

Av friskareochstarkare - 18 mars 2012 14:02

Summering av veckan:   Söndag-Måndag: Ont i halsen, huvudvärk. Tisdag-Torsdag: Ont överallt - influensaliknande Torsdag: Sprutan och senare förkylning Fredag-Nu: Förkyld som bara den... Nysningar och täppt!   Underbart!   Kan inte t...

Av friskareochstarkare - 16 mars 2012 09:28

Igår tog jag kortisonsprutan i höften - och den var INTE bekväm! Den gjorde inte så ont som jag trodde - jag trodde ju i princip att jag skulle dö... Men ont gjorde det, sjukt ont! Efteråt var jag helt bortdomnad, eftersom han la in bedövning i också...

Ovido - Quiz & Flashcards