Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Träningsvärk - igen!

Av friskareochstarkare - 12 juni 2011 15:28

Igår körde jag fullt ut på gymmet och idag har jag träningsvärk i nästan hela kroppen... Körde bl.a magövningen som jag beskrev  för någon dag sedan och en ny som Fredde lärde mej. Det är en TRX övning som innebär att man använder sig av band som fästs i taket eller en ställning. Man kan träna allt med dessa, men det är så sjukt jobbigt och svårt! O sen har inte jag den bästa balansen som oftast krävs - men det är väl bara att träna upp... ;)


Iallafall står man som på bilden nedan, och sedan drar man benen mot sig vilket tränar magen. En variant är att istället ha benen på en gymboll, men jag tycker att trx-övningen är mycket bättre då jag är så kort o det blir svårt att ha benen på en boll.


 Testa övningen, ni lär inte bli besvikna! =) 


Nu ska vi iväg på grillat o spel! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av friskareochstarkare - 30 mars 2012 19:59

Har träningsvärk för första gången på hur länge som helst, fick till ett riktigt grymt pass igår! Skönt som fan!   Tänkte ge mej på att jogga lite nån dag i helgen, antagligen söndag...   Resten av helgen är nästintill oplanerad, och kommer s...

Av friskareochstarkare - 21 mars 2012 20:20

Okej, jag mår inte så bra. Jag ger upp lite för varje dag som går...   Jag har hittat massa motton, och meningar som jag har skrivit ut. Dessa ska jag sätta upp där jag ser de varje dag för att muntra upp mej själv. Innan hade jag någon som peppa...

Av friskareochstarkare - 19 mars 2012 18:41

Gör scheman, för träning och kondition.   Gör listor, för mina mål och annat.   Letar recept, för kommande matsedlar.   Kan jag inte träna än, så kan jag iaf. planera min träning.   Måste försöka tagga till lite med livet. Ingen bryr ...

Av friskareochstarkare - 18 mars 2012 14:02

Summering av veckan:   Söndag-Måndag: Ont i halsen, huvudvärk. Tisdag-Torsdag: Ont överallt - influensaliknande Torsdag: Sprutan och senare förkylning Fredag-Nu: Förkyld som bara den... Nysningar och täppt!   Underbart!   Kan inte t...

Av friskareochstarkare - 16 mars 2012 09:28

Igår tog jag kortisonsprutan i höften - och den var INTE bekväm! Den gjorde inte så ont som jag trodde - jag trodde ju i princip att jag skulle dö... Men ont gjorde det, sjukt ont! Efteråt var jag helt bortdomnad, eftersom han la in bedövning i också...

Ovido - Quiz & Flashcards