Alla inlägg den 2 januari 2011

Av friskareochstarkare - 2 januari 2011 20:15

Okej, idag är det dags... Eftersom jag har ätit godis för säkert två år framöver på bara en månad nu, så är det på tiden att jag slutar med detta. NU! Hela kvällen idag har jag legat i soffan o tittat på The Big Bang Theory och hela tiden har jag känt att jag behöver socker... SJUKT vad man blir beroende lätt!


Från och med idag är det mitt gamla tankesätt som gäller igen. Godis/läsk/snacks -  bara och absolut bara på lördagar. Oavsett om kalas osv. sker på fredagar eller söndagar. Något som jag finner rätt intressant är de personer som gnäller över sådana val som man gjort... Jag kommer ihåg i höstas när jag levde precis så och folk verkade vara irriterade över mitt val. Är det för att de själva inte klarar av att stå emot och är avundsjuka? Så tror jag det är!   För jag är så himla bra och klarar av att hålla det! Ha ha!


Idag började också min träning på allvar igen. SKÖNT!! Sprang 3 km på 23 min, varav 2 min var gång... Så jag är väl rätt nöjd eftersom jag fortf. är nybörjare inom löpning.  Nästa gång kan jag dock öka (låg på 6.8 idag) hastigheten lite. 223 kcal förbrända idag iaf. + magövningarna! Alltid något!   


Veckans träning ser ut som följer:


Måndag: BodyAttack

Tisdag: Löpning 3 km följt av BodyBalance

Onsdag: P.T + tanitavägning, utgångspunkt. Fokus på mage, rygg, biceps

Torsdag: Spinning 45 min

Fredag: Styrketräning hela kroppen

Lördag: Vilodag

Söndag: Löpning 3 km bättre tid. Cykel, tills jag läst klart kursboken. =)


Ja, det var allt för idag. Nu är det dags att fixa lite kvällsmat, för min mage börjar hungra... Kokt ägg, branflakes med mjölk blir det idag.


För övrigt så klarade jag Utmaningen på gymmet, men vann tyvärr inte... Men jag är så himla bra ändå, och jag vet ju faktiskt nu vilka pass jag tycker bra och mindre bra om.    



Ovido - Quiz & Flashcards