Alla inlägg den 12 januari 2011

Av friskareochstarkare - 12 januari 2011 09:21

Har problem med att komma på nya, nyttiga och goda middagar. Vi kör ofta fast i samma gamla vanliga maträtter så nu skulle jag vilja ha massa bra tips!


Kvällsmaten är även den ett stort problem, där kommer jag inte ens på bra saker att äta... Undviker kolhydrater så mycket det går de två sista måltiderna per dag (om jag inte tränat sent) och försöker få in så mycket protein som möjligt. Tips? Omelett är ju sjukt bra, men tyvärr har jag förätit mig på det, så det går inte ens ner...


Äter sex mål om dagen, sträver alltid efter protein och grönt till varje mål. Beroende på när jag tränar så behöver jag ladda upp med kolhydrater.

Inga kolhydrater = inegn träning. Så funkar min kropp...


En typisk dag kan vara:

07.00 Havregrynsgröt, äppelmos, mjölk, ägg, vitaminer, omega3,

09.30 Grov macka ost, sallad, paprika, te

12.00 Pasta o köttfärssås, sallad

14.30 Risifrutti och banan eller en proteinshake

17.30 Kycklinggryta m. ris, sallad

20.00 Smoothie gjord på yoghurt, banan, proteinpulver, olika bär


När jag tränar beror på hur jag går i skolan, vilket är olika från dag till dag.


Men som sagt, hjälp med kvällsmål och olika middagar uppskattas!!


TACK!

Ovido - Quiz & Flashcards