Alla inlägg den 17 januari 2011

Av friskareochstarkare - 17 januari 2011 11:11

Igår var det Body Balance som gällde, lika skönt som vanligt. Har faktiskt märkt att jag blivit lite smidigare på vissa delar. Kanske inte bara har med Body Balance att gör utan att jag faktiskt stretchar bättre nu...


Igår efter säsongspremiären av Solsidan (som jag nog var ensam i Sverige om att se) så testade jag på att göra Kesopannkaka. Ett recept som jag fått (tagit) av Elina. De blev sjukt goda!! Lätt att det är min nya favoritkvällsmat. Mättande, kolhydratfattiga och proteinrika. De var så goda och framförallt nyttiga så här kommer receptet - direkt taget från Elina...   


KESOPANNKAKA 8-10 st

1 liten burk keso
100 g rökt skinka (skuren i små bitar)
2 st ägg
2 tsk senap
2-3 msk mjöl
½ finhackad rödlök
basilika
salt
svartpeppar


   Så här såg de ut ostekta....


   O så här fina blev de när de var klara!


Ett tips är att inte ha för hög värme när de steks, utan ha lägre/medel temp och stek längre. De första blev inte alls fina, och det var rätt svårt att vända dem. Men efter ja sänkt värmen och låtit de ligga ett bra tag på varje sida blev det jättebra! Vi trodde inte att det skulle räcka men de var verkligen mättande!

Tack Elina för receptet!! 

 

Jag o Fredde tänkte börja med veckomatsedel för att se om det passar oss. Innan har vi alltid storhandlat och sen ätit vad som passade oss för dagen. Nu ska vi veckohandla - helt nytt för oss. Ikväll är det stekt fläsk med löksås som står på menyn...Givetvis med en fräsch och nyttig sallad till!


Nu ska jag käka lunch. Färsk pasta med tacoköttfärssås till...

 

Ovido - Quiz & Flashcards