Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

En trivsam helg

Av friskareochstarkare - 31 januari 2011 10:35

I lördags tog det lugnt hela dagen - det var verkligen skönt att slappa och göra ingenting! På kvällen gjorde vi fylld fläskfilé (vitlökssmör och vitlök), rotfrukter i ugn marinerade i honung, bearnaisesås och vitlöksbröd. Allt var jättegott! Vi köpte köttet från CityGross och det var verkligen värt det! Såå bra kött på alla sätt! Vi har aldrig handlat där innan men nu är det värt att åka dit istället... ;) Till efterrätt gjorde vi vit chokladfondant med passionfruktsås. Jag hade längtat efter denna efterrätt i flera veckor och byggt upp förväntningarna rejält! Tyvärr var det lite av en besvikelse när vi väl skulle sätta tänderna i bakelsen... Den va lite för torr fast jag tog ut den tidigare, annars hade den nog blivit perfekt! Smeten var iaf. underbar!

    Bild tagen från www.arla.se


Igår så var vi uppe hos min svärmor och åt frukost, jättemysigt! Vi gick sedan tipspromenad, jag tog den korta vägen för jag höll på att förfrysa mina ben, så det blev bara 3km rundan för mej. Igårkväll var det som vanligt BodyBalance och det funkade bra. I början av passet var jag ur fas och tappade fotfästet flera gånger vilket aldrig händer... Kanske var lördagsvinets fel... ?!    Min mamma och min syster var också med på passet och jag tror iallafall att de tyckte det var roligt. Båda insåg iallafall att de behöver träna mer på sin balans så jag hoppas de följer med fler gånger!


Idag är det föreläsning till 16.30 och efter det är det den numera obligatoriska veckohandlingen som gäller, så idag blir det ingen träning.

Annars ser min träningsvecka ut:

Tisdag: Styrka

Onsdag: Spinning

Torsdag: Löpning

Fredag: BodyAttack

Lördag: Styrka/Cross

Söndag: BodyBalance


På lördag ska jag även mäta mej och göra en tanitavägning igen. Hoppas verkligen det har gett resultat dessa veckor!


Nu är det dags att fixa lite innan skolan!


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av friskareochstarkare - 30 mars 2012 19:59

Har träningsvärk för första gången på hur länge som helst, fick till ett riktigt grymt pass igår! Skönt som fan!   Tänkte ge mej på att jogga lite nån dag i helgen, antagligen söndag...   Resten av helgen är nästintill oplanerad, och kommer s...

Av friskareochstarkare - 21 mars 2012 20:20

Okej, jag mår inte så bra. Jag ger upp lite för varje dag som går...   Jag har hittat massa motton, och meningar som jag har skrivit ut. Dessa ska jag sätta upp där jag ser de varje dag för att muntra upp mej själv. Innan hade jag någon som peppa...

Av friskareochstarkare - 19 mars 2012 18:41

Gör scheman, för träning och kondition.   Gör listor, för mina mål och annat.   Letar recept, för kommande matsedlar.   Kan jag inte träna än, så kan jag iaf. planera min träning.   Måste försöka tagga till lite med livet. Ingen bryr ...

Av friskareochstarkare - 18 mars 2012 14:02

Summering av veckan:   Söndag-Måndag: Ont i halsen, huvudvärk. Tisdag-Torsdag: Ont överallt - influensaliknande Torsdag: Sprutan och senare förkylning Fredag-Nu: Förkyld som bara den... Nysningar och täppt!   Underbart!   Kan inte t...

Av friskareochstarkare - 16 mars 2012 09:28

Igår tog jag kortisonsprutan i höften - och den var INTE bekväm! Den gjorde inte så ont som jag trodde - jag trodde ju i princip att jag skulle dö... Men ont gjorde det, sjukt ont! Efteråt var jag helt bortdomnad, eftersom han la in bedövning i också...

Ovido - Quiz & Flashcards